לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

הילד הפנימי שלנו -ויצירת ריפוי עצמי דרכו

הילד הפנימי שלנו -ויצירת ריפוי עצמי דרכו מאת בר שימרון- פסיכודרמה ופסיכותרפיה רוחנית - במה מעצימה- בר שימרון - דרך גוף
הילד הפנימי שלנו -ויצירת ריפוי עצמי דרכו מאת בר שימרון- פסיכודרמה ופסיכותרפיה רוחנית - במה מעצימה- בר שימרון - דרך גוף


מוכנים לידע הבא? זה שיעצים אתכם ויגרום לכם לרצות!! ולהשתוקק!! לקחת אחריות על חייכם, להשיל ביקורת ושפיטה עצמית ולהפוך להיות עצמאית וחופשית.


נעים מאוד- הילד הפנימי שלך!
בעידן החדש, כולם מדברים על הילד הפנימי, על כמה חשוב להכיר בו, לטפל בו ולדאוג לו, אבל האם אנו באמת מבינים מיהו?!
הילד הפנימי הוא אותו ילד שבתוכנו, הילד שהיינו, החוויות שצברנו בילדותנו אשר מנהלות אותנו עד היום.
במילים הכי פשוטות- הילד הוא יישות פנימית החיה בתוכנו, חושב ומתקיים כמו שהיינו בגילאים הצעירים, וכל ימות חיינו הוא יישאר כילד.
הילד הזה, מביע את עצמו ותחושותיו בכל רגע נתון, אך בעיקר בשעה של משבר, קושי, דכדוך או כל רגש אחר שלא נעים לנו.

התנהגויות רבות שלנו, שמחבלות לנו להתפתחות קשורות לחוויות של הילד הפצוע שבתוכנו,
לדוגמא : רגישות יתר בכל נושא שהוא, אי יכולת לשחרר, אובססיביות, התמכרויות, קושי במערכות יחסים על כל גווניה, הסתגרות, התנהגות על הקצה ועוד..
עכשיו אפשר להבין מדוע עולם הפסיכולוגיה ועולם הרוח מדגישות את חשיבותו של הכרת הילד הפנימי.

אז מי הוא הילד הפנימי? ואיך הוא קשור אלינו?!
מהיום שיצאנו לעצמאותנו, אנו אחראים על הילד הפנימי שלנו, לתחושת השייכות שלו להקשבה אליו ולריפוי שלו.
אני אסביר: כל אדם, מיום שעומד על דעתו, לדברי רבים בערך מגיל 20, הופך להיות ההורה של הילד הפנימי שבו, הורה רגשי, נוסף על הוריו.
כלומר, האדם הבוגר(לא ההורה הביולוגי) אחראי על הילד הפנימי שלו, על רווחתו הרגשית, השמחה שבו וכו`..
כל עוד הילד הפנימי לא מטופל בידינו- מבחינה רגשית הוא עדיין תקוע אי שם בחוויות וחסכי העבר, והוא ממשיך למשוך אליו את דפוסי ילדותו שוב ושוב אל חייו,

כאשר הילד הפנימי שלכם יודע וחש שהבוגר מכיר ומטפל בילד שבו, הילד הופך בהדרגה למאושר, שמח ורגוע. אם ניתן לו את המודעות, היחס ותשומת הלב באופן קבוע ויציב, הילד הפנימי יפרח ויתחזק רגשית, מה שישפיע על חווית החיים כולה. האדם הבוגר יחוש שמח, מרוצה, נינוח, ומחובר לטוב שבו ובחייו. והכי חשוב- לא יחווה קושי רב בחייו- אלא אתגר!
הילד הפנימי שלנו מחזיק בתוכו את כל מה שרצינו לבטא ולא יכולנו, בעקבות פחדים וחששות. המטרה בריפוי דרך הילד הפנימי היא לפגוש את הילד, להיות איתו בתקשורת על מנת שנוכל לבטא את עצמנו האמיתיים ללא חליפות ההגנה שיצרנו במהלך החיים.
במילים אחרות,
אנו רואים את העולם דרך מסננת חוויות ותבניות אמונה שהוטבעו בילדותינו. זאת הסיבה כי אנו מוצאים את עצמנו משחזרים מערכות יחסים ומתקשים ללמוד משגיאות העבר או לקחת אחריות על חיינו. התמכרויות, בעיות בין בני זוג, דיכאון, חרדה, התפרצויות זעם, תגובות יתר, קשורים לתחושות בילד הפנימי שבתוכנו. לדוגמא: אם חוויתי בדידות בילדותי--- אייצר שוב ושוב את חווית הבדידות.

כל טיפול (רגשי, רוחני, פיזי...) מתחיל קודם כל בילד הפנימי שבתוכנו.

אז איך מרפאים ומתחזקים את הילד הפנימי?!
נקשיב לו, אבל איך?!
הילד הפנימי שלנו מדבר איתנו דרך רגשות ותחושות.
בכל רגע בו אנו נפגעים, נעלבים, מרגישים תחושות שונות, כועסים... נבין שהוא צועק לנו בתוכנו!! שמשהו בסיטואציה שקרתה לוחץ על כפתוריו של הילד שלנו.
ההבנה איך הנושא קשור לילד הפנימי ולחוויות שלו- היא כבר תחילת הדרך!
אך לא פחות חשוב- לאחר שהבנו איפה זה פוגש את הילד שלנו, חשוב לתת לילד חוויה חדשה בהווה. נפרק את החוויה הקשה, נעביר אלייה אור, נדבר עלייה אצל המטפל, נרפא אותה! נבין את השיעור שלי בנושא (זוכרים את הפוסט מידע על שיעורים וגלגולים?!)
זאת אומרת- כאשר נתקן חוויות ילדות של הילד הפנימי- נרפא אותו אט אט והוא יפסיק את הצורך לשחזר דפוסי עבר בחיינו.
ומי יכול לאפשר לו חוייה חדשה?! להתמיר חווית כואבת לחיובית?! ? בוודאי שאנחנו!
לא רצוי לשים את הדאגה לחוויות הללו של הילד הפנימי שלנו על האחר- משם מתחילה האכזבה, הכאב, הציפייה, הקושי- אנחנו אחראים לרווחתו.
דוגמא-
אם מישהי בסביבתי "יורדת עליי" ואומרת לי : "אם את כלכך מוצלחת, איך זה שאין לך בן זוג?!"
נכון שזו אמירה מזעזעת, אופציה אחת היא להשאר ב"אגו" ולשנוא אותה, לצעוק עלייה, לכעוס עלייה. אופציה נוספת היא לבדוק את הטריגר שפגע בי ולשאול את עצמי ואת הילד הפנימי שלי "איפה בתוכי, יש חלק שמאמין שבלי זוגיות, אני לא מוצלחת, שאיני ראויה לאהבה, שאני לא מספיק טובה לאהבה? "
ברגע שאבין את המקור לטריגר הזה, אוכל לרפא אותו, בכמה דרכים:
-דרך שליחת אור,
-דרך המצאה של תסריטים חדשים (אמונה שמגשימה עצמה),
-דרך כניסה בדמיון מודרך לסיטואציה שלי כילד בו הרגשתי לא רצוי, לא אהוב, לא מספיק טוב...למרות שעשיתי הכל לפי הספר, שהצלחתי בלימודים, שהצלחתי בכל דבר ועדיין- לא קיבלתי זוגיות.
עצם הצפת התוכן למודעות, תגרום לריפוי עמוק של הילד הפנימי, אבל לא פחות חשוב לתת לילד הפנימי חוויה חדשה, תחושה שהוא לא לבד! ובפעם הבאה- פשוט לא נצטרך לשמוע את המשפטים סביב הערכה עצמית. או לחלופין- כשמישהו יגיד דבר כזה נדע שזה הטריגר שלו מדבר ולא שלי...

כמה טיפים להתחברות לילד הפנימי שלנו:
הדרך העיקרית להתחבר עם הילד הפנימי שלנו, שלאו דווקא דורשת לפגוש בתחושות קשות וכואבות בחיינו, היא דרך מדיטציה או דמיון מודרך.
אגדתי כאן כמה דגשים חשובים למפגשים איתו, בין אם אתם בוחרים להתחבר אליו במדיטציה ובין אם אתם בוחרים להתחבר אליו בכל רגע שתפגשו בתוכן המהווה טרגיר.

אהבה ? תנו לילד חיבוק חם, לטפו את ראשו, המציאו לילד הפנימי שלכם שם
ספרו לילד הפנימי שלכם כמה אתם אוהבים אותו ושמחים על קיומו.

בטחון ? בכל פגישה עם הילד הפנימי שלכם תנו לו להרגיש ולחוש כי הוא במציאות בטוחה וטובה, כי כעת אתם דואגים לו, אתם איתו! הוא לא לבד, שהוא בטוח מכל רע ומוגן, ואתם הדמות המגנה עליו. כך הילד ילמד לחוש בטוח בחייו ובמציאות, והחרדות שהוא חש עקב חוויות שעבר ייעלמו בהדרגה (כל ההורים עשו טעויות ואין כאן כוונה לבקר או לשפוט אותם).
עם כל פגישה שתקיימו עם הילד ובה תעניקו לו תחושת בטחון ומשענת תחושו כי הילד הולך ומשתחרר ומתחיל להשפיע עליכם שמחה ונעימות ללא כל סיבה מיוחדת.
חיזוקים חיוביים ? תנו לילד ולעצמכם מחמאות על בסיס יומיומי. מגיע לכם!!! ובואו נזיז הצידה את התנשאות והמילה "חיה בסרט". אין כאן כוונה להתנשא על אחרים, יש כאן כוונה לאהוב את עצמנו ללא תנאים. הנקודה הזו כה חשובה ומהותית לשמחה, הצלחה וספיגת שפע בחיים שאין לתארה במילים.

כאשר הילד הפנימי מקבל מכם מילים מעודדות ומחמיאות, הוא מתחיל להאמין בעצמו, כך שהאגו הבריא שלכם מתחזק ומשפיע על האמונה שלכם בעצמכם ובעולם.
אנשים רבים מחפשים חיזוקים כאלו בחוץ, אך אם בתוכם האמונה במחמאות שהם מקבלים לא קיימת הרי שכל חיזוק שיקבלו לא ייספג באופן משמעותי והם יוסיפו לחפש אישורים מאחרים.
הילד רוצה לשמוע מכם שהוא טוב, יפה ונהדר. אתם הדמות ההורית שלו, ומתפקידכם לומר זאת לילד שבכם ולעצמכם. התמורה לנקודה זו היא בעיקר שאמירות פוגעניות, לא מפרגנות, שיפוטיות ומבקרות עליכם פשוט לא יאמרו!
פינוק ומתנות- מה שיפה בכל הקשור לדמיון מודרך הוא היכולת לדמיין!! באופן אינסופי, ובאופן שיספק לנו מציאות חדשה, ותחושב בלתי מוגבלת בכל דרך יצירתית שנבחר
בכל פגישה שלכם עם הילד הפנימי קחו אותו, בדימיונכם בלבד, אין צורך במציאות ממש, אבל אם ממש בא לכם- אפשר גם לעוף על זה במציאות.
קחו אותו למקום כלשהו שהוא אוהב ורוצה להיות בו.
זו יכולה להיות גינת משחקים ציבורית, חוף ים או גן חיות, העיקר שהילד יחוש שאתם מעוניינים להיטיב עימו ולפנק אותו. אם אתם עושים זאת בדמיון מודרך, תוכלו לשאול אותו איזה מתנה, משחק או צעצוע ברצונו לקבל מכם. בלי קשר, אני ממליצה לשאול אותו האם יש לו מתנה עבורכם- תופתעו לגלות אילו מתנות מדויקות תקבלו!!

הילד הפנימי שלנו, מכונה מגנט, וזאת מכיוון שישנה תאימות וסימטריה בין המציאות הפנימית בנו לבין המציאות הפיזית בה אנו חיים. בשפה פשוטה- כאשר חסר דבר מה בחיינו (במציאות הפיזית) תמיד הוא יחסר גם בעולם הפנימי הרגשי שלנו.
לילד הפנימי יש כוח רוחני ורגשי, אין זה מקרה שהוא חי בתוכנו. מטרתו היא לראות ולחוות את החיים ואת העולם דרך עיניים יצירתיות ורגישות של ילד, לחוות את המציאות בצורה מתחדשת וצעירה.

כאשר הילד במצב רגשי טוב וחזק הוא מתחיל למשוך אל מציאותו דברים שהוא רוצה וצריך בכדי לחיות טוב ? שמחה פנימית שאינה תלויה בשום גורם או מצב, יצירתיות וכוחות, אנשים שהוא רוצה לחיות לצידם, עבודה מהנה עבורו, בית שכיף לו לגור בו, שפע וברכה כלכליים וכו`. ממש כמו ילד רגיל שיודע למשוך אליו את הצעצועים שהוא אוהב ואת היחס האוהב מהוריו ומשאר בני משפחתו, הילד הפנימי מושך אליו דברים שהוא רוצה, בתנאי שההורה משדר לו שהוא ראוי ויכול. הכל תלוי בתחושה שאנחנו משדרים לעצמנו ולילד החי בתוכנו.

אז איך פגשת את הילד הפנימי שלך? מה הטרגיר שלו ?
אם בא לך לקבל עוד ידע שיעזור לך לקחת אחריות על חייך ולשפר כל רובד בו!! אם בא לך לפרוץ את תקרת הפחדים, הדפוסים המעכבים ולהפוך להיות ליוזמת, בריאה, שלווה ויציבה- בואי לשאוב עוד כלים למודעות והגשמה בקורס במה מעצימה ? הקורס שיהפוך אותך למבצעת בחיים!
כנסי לשמוע עוד פרטים-


אני כאן בשבילך

בר

בר שימרון- פסיכודרמה ופסיכותרפיה רוחנית בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בפסיכודרמה, מטפלת בפסיכודרמה ופסיכותרפיה רוחנית ועובדת בבית חולים פסיכיאטרי בתחום.
משלבת שחזור גלגולים, ריפוי קארמתי, רייקי, ריפוי בתקשור, נומרולוגיה, ריפוי צבעים ועוד.. בטיפוליה. ומנהלת את במה מעצימה

כל המאמרים של במה מעצימה- בר שימרון:

שחזור גלגולים- ריפוי קארמתי

שחזור גלגולים- ריפוי קאר

⭐️מוכנים לידע הבא? ⭐️ זה שיעצים אתכם ויגרום לכם לרצות!! ולהשתוקק!! להשיל את הפחדים שמנהלים אותנו ביום יום?! 💫» מאת בר שימרון- פסיכודרמה ופסיכותרפיה רוחנית

שחזור גלגולים- ריפוי קארמתי

שחזור גלגולים- ריפוי קארמתי

» מאת בר שימרון- פסיכודרמה ופסיכותרפיה רוחנית

שיתוף חברים
עם : בר שימרון- פסיכודרמה ופסיכותרפיה רוחנית